Sammen kan vi redde liv!

Vi har lang erfaring med å finne gode løsninger på finansiering, leie- og leasingavtaler. 


Som totalleverandør kan vi levere utstyr i store og små partier, til både bedrifter, privatpersoner, organisasjoner, lag og foreninger.

Det bør ikke koste en formue å redde liv. La oss finne løsningene sammen!

Vi tilbyr finansieringsløsninger tilpasset det markedet du eller din bedrift opererer i, enten dere vil leie, kjøpe eller lease utstyret. 

Sammen kan vi uansett enes om å ha et felles mål om å redde liv, uten at man skal tenke på det som en stor investering. 

Leasing er en smart finansieringsform vi i Medix Førstehjelp anbefaler for alle våre hjertestartere. Det er mest fordi man som kunde skal slippe å tenke på at elektromedisinsk utstyr er svært følsomt, og må erstattes etter et gitt antall år for å sikre at det virker som det skal. I tillegg er det dyrt å besørge utskiftning av forbruksmateriell, samt at det for mange er vanskelig å etablere gode rutiner for regelmessig kontroll av slikt utstyr. Vi ser dessverre alt for mange tilgjengelige hjertestartere som gir en falsk trygghet ved at de ikke er i orden. I alle våre leasingpakker tar vi ansvaret for formidling av nødvendige påminnelser for oppfølging av utstyret. Det følger også med egne enkle kontrollskjemaer tilpasset kunden. I tillegg får man som leasingkunde tilgang til vårt e-skjema for kontroll av hjertestartere - på den måten vil vi raskt kunne bistå om det er mangler som må utbedres. Alle kontrollregistreringer gjennomgås manuelt av våre teknikere, som tar kontakt om det er noen avvik, eller behov for utbedring. Med leasing fra oss er stort sett alt dere trenger å tenke på, den faste månedlige summen som betales for at beredskapen skal finnes på stedet. Hjertestarteren kan også inkluderes i en serviceavtale, der vi tar ansvar for all oppfølging, og foretar regelmessige stedlige kontroller - her er alt inkludert, også om hjertestarteren tas i bruk. Se serviceavtaler for mer informasjon. Vi anbefaler at alle hjertestartere er tilknyttet en av våre serviceavtaler dersom man ikke har erfaring, kompetanse eller kapasitet til å sørge for regelmessig oppfølging av maskinen selv.     

Hvorfor velge leasing?

Med leasing gjennom vår partner GRENKE Bank kan din bedrift disponere ressursene enda smartere. Sammen med vår partner, har vi lang erfaring med å finne gode løsninger tilpasset kundens økonomiske situasjon. Leasing betyr i praksis at vår samarbeidspartner kjøper og eier det utstyret bedriften din trenger, og leier det til dere mot en avtalt månedsleie over et avtalt tidsrom. Normalt varer en leasingperiode fra to til seks år. Leasing er tilgjengelig på de fleste av våre pakker med pris fra 5.000 kroner og oppover. Du som kunde har full bruksrett til objektet i leasingperioden. Etter perioden er utløpt, er det flere alternativer å velge mellom - blant annet å tegne en ny avtale, slik at vi henter inn gammelt utstyr, og utplasserer helt nytt. Eller dere kan videreføre en rabattert leieavtale på eksisterende utstyr. Alternativt kan vi også inngå avtale om utkjøp av utstyret - et konsept vi kaller "Medix fra leie til eie". Det fine med leasing er at man alltid kan ha "friskt" utstyr på plass, altså at utstyret aldri rekker å bli gammelt eller utgå på dato - noe som i stor grad øker tryggheten for at utstyret til enhver tid er i orden.

Leasing er simpelt genialt når man ikke ønsker å binde kapital i investeringen, og heller forholde seg til et fast månedlig beløp. 

Leasing i nettbutikken

Leasing som betalingsalternativ i nettbutikken er kun tilgjengelig om du sjekker ut i kassen som bedrift eller organisasjon. Ved å velge dette alternativet, vil vi følge opp bestillingen senest i løpet av få timer. Alt løses elektronisk, og leasingavtale kan som oftest e-signeres samme dag. På den måten er varene klare til levering uten forsinkelse - haster det, kan vi også ordne levering samme dag, forutsatt at varen er tilgjengelig. 

Trenger du hjelp til å bestille? Kontakt oss på telefon 64 80 81 20, eller send en e-post til oss på [email protected]

Bidrag til lokalmiljøet via leasing- og innbytteavtaler

Ved inngåelse av leasingavtale med oss, vil du automatisk støtte hjertestarterberedskapen i lokalmiljøet ditt! Det samme skjer dersom du bytter inn din gamle hjertestarter i en ny, og det er mulig å gjenbruke utstyret som er byttet inn. 

Er det ikke genialt?

De gamle hjertestarterne som byttes inn og skiftes via slike avtaler hos oss, vil kunne selges videre av oss til kostpris, eller gis bort direkte til organisasjoner eller foreninger som kan dra nytte av hjertestarteren i årene som står igjen av levetiden - selvsagt tett fulgt opp av oss. Med kostpris mener vi prisen det koster å sette utstyret i stand, slik at det yter den beredskapen det må og skal gjøre. Vi vil selvsagt besørge service og teknisk kontroll før en slik hjertestarter skal gjøre nytten sin hos en ny eier. Vi tilstreber utplassering og formidling av slike hjertestartere i området der avtalekunden opprinnelig befinner seg. Dersom det er behov for en utvidet service, vil vi kunne benytte vår eksterne servicepartner. 

Dette er en praksis vi allerede vet har reddet liv.

Tusen takk til alle trofaste kunder, som sammen med oss gjør dette mulig! Sammen kan vi redde liv!

Finansiering

I tillegg til at vi kan tilby gunstige leasingavtaler via vår samarbeidspartner GRENKE Bank, er vi opptatt av at du som kunde skal ha den fleksibiliteten du trenger for å investere i trygghet for deg og de rundt deg, enten det er på jobb eller privat. Hos oss kan du ved hjelp av leasingpakken "Medix fra leie til eie"  enkelt avtale å kjøpe ut utstyr etter endt leasingperiode, eller du kan avtale levering av helt nytt utstyr med ny leasingavtale.

Via vår andre partner Klarna kan vi tilby fleksible betalingsmetoder i vår nettbutikk som blant annet inkluderer muligheten for faktura, betalingsutsettelse, kortbetaling og delbetaling. Enklere og tryggere blir det ikke. Her får du varen levert før du betaler, og derfor kan du være helt trygg på at ting er levert som beskrevet.  

For privatpersoner kan vi også tilby faktura og delbetalingsmuligheter for større beløp via vår tredje finansieringspartner Resurs Bank. Dette alternativet krever manuell behandling av oss, men alt løses over telefon og man får umiddelbart svar på kredittsøknaden. Kjøp hos Resurs Bank er tilgjengelig for beløp fra 5.000-250.000 kroner. Har du allerede en handlekonto hos Resurs Bank, kan du også velge å benytte denne ved betaling. Ved innvilget kreditt signeres avtale og kjøp elektronisk, og varene sendes fra vårt lager så snart som mulig etter bekreftet signering. 

Møtes vi på farten, på stand eller på arrangementsvakthold og du ønsker å kjøpe noe av våre medarbeidere - kan du enkelt betale med kort via vår kortterminal, eller du kan betale via Vipps via nummer 570425.

Kontakt oss i dag - la oss hjelpe deg, for sammen kan vi redde liv!

Ønsker du å vite mer om oss? Ønsker du uforpliktende tilbud på førstehjelpskurs, -utstyr, eller arrangementberedskap? Kanskje en gratis gjennomgang av dine HMS-behov, eller kostnadsfri kontroll av hjertestarteren deres?

Kontakt oss via vårt kontaktskjema, på [email protected] eller ring vårt sentralbord på 64 80 81 20, og vi vil hjelpe deg!

Vi har flere gode referanser på våre kundelister, blant annet: 

Moss kommune, Holmestrand kommune, Skjærgårdstjenesten, Mela, Det Kirkelige fellesråd Moss, Bygger'n, og Posten Norge. 


Medix Førstehjelp AS - Vi kan førstehjelp! 

Organisasjonsnummer 923 019 499 MVA

La oss hjelpe til - sammen kan vi redde liv. Vi har lang erfaring med kontroll, merking og montering, samt service av nye og eksisterende hjertestartere. 

Ta kontakt med oss for en kostnadsfri kontroll. Unngå en falsk trygghet, ta ansvar og sørg for at utstyret er i orden før det må brukes i en nødsituasjon!